Разкриха музикалните вкусове на българите

Световният авторитет в метриката Nielsen пусна специално издание Nielsen mini, посветено на анализ на музикалните вкусове на българите.

Не е случайно, че където и да влезем на публично място у нас, навсякъде звучи музика. Българинът е меломан – 76% от нас слушат музика всеки ден, при това мъжете водят с едни гърди – 83% от тях не пропускат да озвучат деня си, срещу 69% от дамите. И нато казваме „публично място“, това далеч не изчерпва локациите, които озвучаваме, напротив – най-често слушаме музика вкъщи, в колата и като фон на домакинската ни работа.

Дигиталната ера директно се отразява и на приемниците ни – 63% от нас слушат музика през мобилния си телефон, а почти половината избират телевизор или компютър/лаптоп. Всеки трети обаче избира радиото като основен източник на озвучаване.

В стиловите си предпочитания сме по-скоро консервативни – напълно съответно на името им, евъргрийните водят (с 41%), следвани в равна степен от попа (32%) и поп-фолка (31%). Феновете на хип-хопа и рока по принцип трудно могат да бъдат поставени в една графа за каквото и да е, но тук стоят рамо до рамо – двата жанра предпочитат съответно 22% и 21% от слушателите.

Интересното е, разпространеното мнение как сме позволили западната музика да завладее интересите ни напълно се оборва безусловно от статистиката – едва всеки трети слуша най-вече или само американска музика. Толкова са и феновете на близките ни балкански ритми. Най-големи фенове българите обаче си остават на родната продукция – 66% от потребителите я избират еднозначно.

Традиционно недоверчиви към услуги, за които трябва да плащат, към момента само 11% от нас ползват платени стрийминг услуги. Рано е обаче платформите да ни отписват като пазар – още 33% не са активни платени потребители в момента, но са готови да опитат, стига да намерят правилен подход и път към тях.

  • Регистрация
Устойчивост на паролата Very Weak
Забравена парола? Моля, въведете потребителско име или имейл. Ще получите линк за създаване на нова парола.
Ние не споделяме личните ви данни с никого.