Излиза TOY – неиздаваният досега албум на David Bowie

На 8 януари 2022, навръх рождения ден на David, TOY (TOY:BOX) ще получи дългоочакваното си официално издание, най-накрая превръщайки се от легендарно неиздаван албум, в наличен на CD и шест 10-инчови версии на плоча.

TOY е записан след триумфалното изпълнение на David в Гластънбъри през 2000. Той влиза в студиото с бандата си – Mark Plati, Sterling Campbell, Gail Ann Dorsey, Earl Slick, Mike Garson, Holly Palmer и Emm Gryner, за да запишат нови интерпретации на песни, за първи път записвани от 1964-1971.

TOY – съдържание:
I Dig Everything
You’ve Got A Habit Of Leaving
The London Boys
Karma Man
Conversation Piece
Shadow Man
Let Me Sleep Beside You
Hole In The Ground
Baby Loves That Way
Can’t Help Thinking About Me
Silly Boy Blue
Toy (Your Turn To Drive)

David планира да запише албума „old school“, с бандата в изпълнение на живо – избира най-добрите и го издава по възможно най-забележителния и далновиден начин. За съжаление, през 2001 концепцията на изненадващо пускане на албума и технологията в негова подкрепа са доста изостанали и TOY не е възможно да излезе. Междувременно David прави това, което умее, най-добре: подхожда към нещо ново, което започва с редица нови песни от същите серии и накрая го превръща в албума HEATHEN, излязъл през 2002 и сега признат като един от най-изтънчените му моменти.

Сега, двадесет години след първоначалното планирано издаване, съвместният продуцент на David, Mark Plati, казва: „TOY е миг във времето, уловен в кехлибар от радост, огън и енергия.Това е звукът на хора, щастливи да изпълняват музика. David повторно изследва работата си от десетилетия, през призмата на опита и свежата перспектива – паралел, който не е изгубен за мен, защото го преглеждам двадесет години по-късно. От време на време той казваше „Mark, това е нашият албум“ – мисля, че защото знаеше, че бях точно токова дълбоко потопен в това пътуване, колкото и той. Щастлив съм най-сетне да кажа, че той принадлежи на всички нас“.

Обложката е правена от Bowie, и представлява негова снимка като бебе, но със съвременно лице. Комплектът също съдържа книга от 16 цветни страници и невиждани фотографии от Frank Ockenfels 3.

Семената на TOY са посяти още през 1999, по време на снимките на епизод от VH-1 Storytellers. David е искал да изпълни нещо от кариерата си преди „Space Oddity“ и вади от прахта „Can’t Help Thinking About Me“ от 1966 за първи път от трийсет години. Песента остава в сетлиста за краткото промо турне на албума hours… и в началото на 2000 David и продуцента Mark Plati съставят списък от някои от най-ранните песни на Bowie за презаписване.

TOY завършва с нова песен, от която и албумът взима заглавието. „Toy (Your Turn To Drive)“ е съставена от мелодия накрая, използваща семпъл от една от версиите на живо на „I Dig Everything“. Тракът е базиран на наново аранжирани секции от барабаните на Sterling Campbell, баса на Gail Ann Dorsey, а пиано секциите на Mike Garson са подкрепени от китарни линии от Earl Slick, удължени във времето и използвани като повтарящи се фигури. Накрая, някои от беквокалите на Holly и Emm от „Dig Everything“ са отрязани и сглобени отново.

Включен в TOY:BOX е вторият CD/10-инчов сет от алтернативни миксове и версии, включително версии на дебютнитя сингъл на David „Liza Jane“ и „In The Heat Of The Morning“ от 1967, по-късни миксове от Tony Visconti и „Tibet Version“ на Silly Boy Blue, записани в The Looking Glass Studio по време на шоуто Tibet House през 2001 в Ню Йорк, с Philip Glass на пианото и китара от Moby.

Третият CD/10-инчов сет съдържа миксовете Unplugged & Somewhat Slightly Electric от тринадесет TOY трака. Продуцентът Mark Plati казва „Докато записвахме основните парчета, Earl Slick предложи да запишем допълнителни китари за всички песни. Каза, че това е трик на Keith Richards – понякога тези китари може да са допълнителна част от трака, друг път са по-подсъзнателни. По-късно, по време на миксирането, David чу една от песните със соло моменти само от вокали и акустични китари; това му даде идеята, че трябва да направим повече такива акустични миксове и че може би един ден ще са полезни. Веднъж щом вмъкнахме няколко други елементи в играта, се получи направо различен запис. Бях изключително щастлив да завърша тази мисъл две десетилетия по-късно“.

  • Регистрация
Устойчивост на паролата Very Weak
Забравена парола? Моля, въведете потребителско име или имейл. Ще получите линк за създаване на нова парола.
Ние не споделяме личните ви данни с никого.